Info Creştin – 16 august 2008

Patriarhia Română a propus ca sărbătoarea „Adormirii Maicii Domnului” să fie recunoscută ca sărbătoare anuală legală
În cuvântul adresat credincioşilor prezenţi la Sf. Liturghie de la mănăstirea cu hramul „Adormirea Maicii Domnului” din Techirghiol (jud. Constanţa), Patriarhul Daniel a precizat faptul că Patriarhia Română a propus ca ziua de 15 august, sărbătoarea creştină a Adormirii Maicii Domnului, să fie recunoscută ca sărbătoare legală, reprezentanţii Bisericii Ortodoxe Române adresând Parlamentului României o solicitare în acest sens: “Noi am cerut ca sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului să fie recunoscută ca sărbătoare anuală legală, aşa cum au făcut deja unele ţări din Uniunea Europeană”.
Basilica

Cum s-au descoperit trupurile martirilor Brâncoveni
Trupurile lor au fost aruncate în Bosfor. Au fost scoase de câţiva creştini şi îngropate în mare taină într-o mănăstire din Halki, chiar lângă Ţarigrad. În vara anului 1720, Doamna Maria (Marica) a adus pe ascuns rămăşiţele domnitorului şi le-a îngropat în Biserica Sfântul Gheorghe Nou din Bucureşti. A aşezat peste mormânt o piatră împodobită doar cu pajura ţării, fără nici o pisanie, iar deasupra a pus o candelă de argint. Pornind, între altele, şi de la inscripţia de pe această candelă (din 12 iunie 1720), Virgil Drăghiceanu a făcut în 1914 senzaţionala descoperire a mormântului voievodal.
Creştin Ortodox

Mişcarea de reînnoire evanghelică din Biserica Apostolică Armeană – 3
Frăţia s-a aflat întotdeauna în legătură cu Maica Biserică, dar în mod oficial a fost verificată la 3 iunie 1931. Consiliul din Liban condus de Arhiepiscopul Yeghishe Karoyan a validat atunci carta mişcării. Mişcarea a funcţionat în Armenia începând cu 1948. Vazgen I, Catholicosul tuturor armenilor, a ratificat şi el carta mişcării, în 15 Octombrie 1991, acceptând-o în mod oficial. In Kharabach, mişcarea de reînnoire evanghelică a fost fondată şi s-a răspândit cu un an înaintea mişcării naţionaliste din Kharabach, în 1987, şi azi ea se bucură de promovarea şi suportul lui Pargev Srbazan, liderul spiritual al Republicii Kharabach.
danutm.wordpress.com

O teologie publică sau o teologie res publica, de Rick Elgendy
„Sugestia lui Charles Mathewes, formulată în cartea A Theology of Public Life, lansează distincţia între ‘teologia publică’ şi ‘teologia vieţii publice’: O teologie publică este o declaraţie a convingerilor creştine dezbrăcată de particularitatea sa şi redată celorlalţi într-o formă acceptabilă pentru ei, în timp ce teologia vieţii publice este o descriere a locului pe care îl ocupă viaţa publică în economia mijloacelor creatoare şi mântuitoare ale lui Dumnezeu. O teologie a vieţii publice implică angajarea în sfera politică privită ca o acţiune ascetică, o aplicare a uceniciei creştine care acţionează prin zidirea virtuţilor credinţei, speranţei şi a iubirii; Mathewes întăreşte astfel sugestia lui Stout că virtuţile discursive şi nu neapărat consensul religios, se află la temelia unui dialog public sănătos.”
Agora Christi

Pastor Sues Texas’ Largest Baptist Group for Slander
A pastor who says he was defamed in a scandal involving allegations of „phantom churches” in the Rio Grande Valley has sued the Baptist General Convention of Texas for libel and slander.
The Christian Post

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s